Handelsbetingelser
Handelsbetingelser for Hjemmefest.dk
CVR-nr.: [45813584]
Adresse: Kløvervej 17, 3450 Allerød
Telefon: 42 55 78 85
E-mail: kontakt@hjemmefest.dk
Hjemmeside: www.hjemmefest.dk
1. Generelt
Hjemmefest.dk tilbyder planlægning og afvikling af fester og arrangementer med alt fra mad og service til underholdning og dekoration.
Vi opererer som udgangspunkt udelukkende i Nordsjælland og Københavnsområdet. Ved særlige forespørgsler udenfor dette område kan vi kontaktes for individuel vurdering.
Ved booking via vores hjemmeside accepterer du nedenstående handelsbetingelser.
2. Booking og betaling
Bookingproces
Du booker din ønskede festpakke via vores hjemmeside – uforpligtende og uden betaling.
Herefter kontakter vi dig for en personlig gennemgang af arrangementets detaljer.
Når aftalen er bekræftet, opkræves et depositum på 10% af den samlede pris for festen.
Det resterende beløb 90% faktureres før festen og skal betales senest 7 dage før afholdelsen af arangementet.
Betalingsbetingelser
Betaling sker via bankoverførsel eller anden aftalt betalingsform.
Ved for sen betaling pålægges et gebyr på 2.000 kr. pr. påbegyndt uge.
Ved fortsat manglende betaling overgår sagen til inkasso.
3. Fortrydelsesret og aflysning
Fortrydelsesret
Som privatkunde har du 30 dages fortrydelsesret fra den dag, aftalen indgås, jf. Forbrugeraftaleloven §18.
Aflysning
Du kan aflyse festen op til 1 måned før afholdelsesdatoen. I sådanne tilfælde refunderes depositummet ikke, da vi allerede har afholdt udgifter til planlægning, personale og reserveret kapacitet.
Ved aflysning mindre end 1 måned før afholdelsesdatoen opkræves et aflysningsgebyr på 15 % af den samlede pris. Hvis arrangementet omfatter mad, vil eventuelle omkostninger til vores leverandører ligeledes skulle dækkes af kunden.
Skulle du som kunde på grund af uforudsete eller uheldige omstændigheder ikke ønske eller være i stand til at gennemføre festen efter fuld betaling, vil det fulde beløb som udgangspunkt blive opkrævet, da alle omkostninger på dette tidspunkt er afholdt. Vi vil dog altid bestræbe os på at finde en løsning, der imødekommer situationen bedst muligt.
Hvis arrangementet ikke kan gennemføres som planlagt på grund af forhold uden for vores kontrol, såsom stormvejr, ekstreme vejrforhold, myndighedspåbud eller nedlukning af landet, vil vi efter bedste evne arbejde for at finde en alternativ løsning, herunder flytning eller ombooking af arrangementet.
Vi forbeholder os dog retten til at dække de udgifter, vi allerede har afholdt i forbindelse med arrangementet, før en eventuel refundering kan finde sted.
4. Ændringer i arrangementet
Ønsker du at ændre noget i bestillingen (fx antal gæster, tidspunkt, menuer), skal dette ske senest 30 dage før festen.
Ændringer forsøges imødekommet, men kan ikke garanteres ved kortere varsel.
5. Persondatapolitik
Vi behandler dine personoplysninger i overensstemmelse med gældende databeskyttelseslovgivning (GDPR).
Ved booking registreres følgende oplysninger:
Navn, adresse, telefonnummer, e-mailadresse samt festens afholdelsessted.
Disse oplysninger anvendes udelukkende til behandling og afvikling af aftalen og gemmes i op til 5 år, jf. bogføringslovens krav.
Oplysninger deles ikke med tredjepart.
Ønsker du indsigt i eller sletning af dine data, kan du kontakte os på kontakt@hjemmefest.dk.
6. Ansvar og betingelser
Kunden er ansvarlig for skader på udstyr eller personale, der opstår som følge af kundens eller gæsternes adfærd under arrangementet. Eventuelle skader, som kunden eller gæsterne forvolder, vil blive opkrævet til den fulde omkostning, det medfører for virksomheden eller den berørte medarbejder. Ansvaret for sådanne skader påhviler udelukkende kunden.
Hjemmefest forbeholder sig ret til at aflyse eller ændre en aftale i tilfælde af force majeure, herunder sygdom, ulykker, ekstreme vejrforhold eller myndighedspåbud. I tilfælde af sygdom hos vores personale sørger vi altid for at stille kvalificerede afløsere, så den aftalte bemanding opretholdes. Der kan dog i meget sjældne og akut opståede situationer være et scenarie, hvor det ikke er muligt at finde en afløser med så kort varsel. I sådanne tilfælde vil vi informere kunden omgående og efter bedste evne forsøge at finde en løsning, der imødekommer situationen bedst muligt.
Skulle der opstå en situation, hvor en ydelse ikke kan leveres, og ansvaret herfor ligger hos Hjemmefest eksempelvis ved sygdom eller andre forhold, der påhviler os , vil der blive foretaget en refundering for den del af arrangementet, der ikke er leveret. Refundering ydes ikke i tilfælde, hvor manglende levering skyldes forhold uden for vores kontrol eller forhold, der kan henføres til kunden eller gæsterne.
7. Lovvalg og værneting
Alle aftaler indgået med Hjemmefest.dk er underlagt dansk ret.
Eventuelle tvister afgøres ved Retten i Hillerød.
Har du spørgsmål?
Du er altid velkommen til at kontakte os:
📞 42 55 78 85
✉️ kontakt@hjemmefest.dk






